Ładowanie
Nazwa usługi: Rejestracja urodzeń
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy w Lubochni

Tomaszowska 9/

97-217 Lubochnia

44 710 35 10

44 710 30 93

   
Wymagane dokumenty:
       
    Sposób załatwienia sprawy: Wymagane wnioski: brak
    Wymagane załączniki:
    Dla dziecka pochodzącego z małżeństwa:
    • odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców
    Dla dziecka pozamałżeńskiego, gdy matka jest:
    • panną - odpis skrócony aktu urodzenia matki
    • wdową - odpis skróconego aktu zgonu męża matki
    • rozwiedziona - odpis skróconego aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie
    • pozostaje w separacji - odpis skróconego aktu małżeństwa matki z adnotacją o separacji
    Dokumenty do wglądu: Dowody osobiste rodziców
    Opłaty: brak
    Jednostka odpowiedzialna: Kierownik USC
    Opłaty za odwołanie: brak
       
    Opłaty:

       
    Czas załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki
       
    Tryb odwoławczy: Odmowa dokonania remonstracji dziecka następuje w formie decyzji kierownika USC, od której przysługuje wyniesienie odwołania do Wojewody Łódzkiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
       
    Podstawa prawna: Ustawa
    Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Praw o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 161 poz. 1688)
    - Art. 38-52
       
    Inne informacje: Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani: 1. ojciec dziecka albo matka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala albo inna osoba obecna przy porodzie, 2. lekarz albo przełożona, 3. pełnomocnik w imieniu osoby zobowiązanej (pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie i wymienić imię, imiona, jakie ma być nadane dziecku). Akt urodzenia sporządza się na podstawie pisemnego zgłoszenia urodzenia dziecka wystawionego przez lekarza, położną lub zakłada opieki zdrowotnej. Właściwym do zarejestrowania aktu urodzenia jest USC miejsca urodzenia
       
    Formularz elektroniczny:
       
    Dokumenty dodatkowe:
       
    Usługi powiązane: